Technológia a történelemtanításban

Tanárként az egyik legnehezebben tanítható tantárgy a történelem lehet. Néhány kivételtől eltekintve a tanulók fiatal, aktív elméje hajlamos elzárkózni a tankönyvi szavalástól és az unalmas évszámok poros listáitól.

A szokásos eljárás a megfelelő nevek, dátumok és csaták memorizálása elég hosszú ideig ahhoz, hogy átadja a következő szöveget, ami után a tudás kategorizálódik, és többé-kevésbé elveszik. A történelem azonban egy friss és izgalmas téma, amely inspirál és örömet szerez.

A következő történelem tanterv elkészítésekor itt van néhány fontos szempont, amelyet szem előtt kell tartani. Ha lenyűgözi a tananyaga, az a legjobb módja annak, hogy diákjai emlékezzenek rá a tesztek elvégzése után.

Szándékosan használja a technológiát

A mai fiatalok sok időt töltenek elektronikus eszközökkel. A tanárok főleg ha idősebb diákokat tanítanak, valószínűleg azt tapasztalják majd, hogy a legtöbben laptopon vagy akár mobiltelefonon szeretnének jegyzetelni.

Ha a cél a hosszú távú megőrzés, az egyik megközelítés az, hogy ezt nem engedjük meg. Tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy a kézi jegyzetelés sokkal hatékonyabban memorizálja az adatokat, mint a gépelés. (Bár digitális jegyzeteket készíthet a technológia segítségével, ha úgy tetszik.)

Használja a történeteket érdeklődésre és inspirációra

Ne legyen a randevú a központi oktatási platform. Ehelyett összpontosítson azoknak a nagyon is valós férfiaknak és nőknek a történeteire, akik történelmet írtak.

Remek oktatási segédlet az élő történelemkönyv, más néven történelmi fikció. Ezek a könyvek a történelem valós időszakairól írnak, és gyakran valódi szereplőket tartalmaznak. A főszereplő általában kitalált, olyan karakter, aki könnyen megélhetett volna abban az időben.

A történelmi szépirodalmi regények minden évfolyamon és tartalomterületen elérhetők. Próbáljon meg olyan regényt választani, amely tanulmányi területe központi részén található, és minden nap bizonyos ideig olvassa fel az osztályának. Sok diák értékelni fogja ezt a tanítási formát, mivel ez valószínűleg változást jelent a megszokott megközelítéshez képest.

Régebbi vagy haladóbb osztályok esetén érdemes lehet G.A. Henty-regények. Bár néha nehézkesek, ezek a regények gazdagok tényekben és részletekben. Az olyan filmek, mint a Braveheart, a Ben-Hur és a Gladiátor, szintén segítséget jelenthetnek egy középiskolás osztály számára, mivel kézzelfogható részleteket és kavicsos valóságot nyújtanak.

Használjon memóriatrükköket

Mnemonikus trükköket, például rímelő strófákat alkalmaznak, mert működnek. Mindenki tudja, mikor „Kolumbusz kéken vitorlázta az óceánt”. Az ugyanabban az évben a világon történt különböző események összekapcsolása egy másik nagyszerű módja a dátummemóriának.

Fókuszban a személyes sajátosságok

Ha azt szeretné, hogy diákjai a következő teszteken túl is megőrizzék tudásukat a történelem kulcsszereplőiről, több érdekes tényt kell beépítenie, mint nevek, dátumok és fontosabb életesemények. Az apróságok nagyszerűen megragadják a figyelmet, és a diákok különösen szeretnek hallani a felnőttek kevésbé ismert szokásairól vagy bravúrokra való hajlamairól.

Például Winston Churchill édesanyja amerikai volt. Majdnem nem sikerült bejutnia a katonai iskolába, és rendkívül balesetveszélyes volt. Szeretett pókerezni is, különösen barátjával, Harry Truman amerikai elnökkel, aki állítólag Churchill egyik amerikai látogatása során dobott egy pókerjátékot.

Annak érdekében, hogy megerősítse azt a benyomást, hogy a történelem nem kétdimenziós, kérje meg diákjait, hogy végezzenek gyakorlati tevékenységeket, amelyek kiegészítik a tankönyvi anyagot.

A bonyolult királyi vérvonalak genealógiai táblázatainak elkészítése vagy a híres építészet, azaz a Kínai Nagy Fal papírmodelleinek elkészítése segít a nevek, dátumok, ötletek és valóságok összekapcsolásában, ami remélhetőleg elkötelezettebb elmét és a tartalom hosszú távú megőrzését eredményezi. .

Hangsúlyozza a makrotrendeket és ötleteket (ok/okozat, időbeli változás, elfogultság és perspektíva, hitelesség és hivatkozások stb.)

Fontolja meg, hogy a tanulók történelmi személyeket játsszanak el az elmélyülés érdekében. Kérje meg a tanulókat, hogy vezessenek egy kitalált vitát Winston Churchill és Franklin Delano Roosevelt között például a második világháború alatti amerikai támogatás időzítéséről.

Használjon videojátékokat, hogy segítse a tanulókat komplex ötletekkel kísérletezni (például a kultúra a Civilization VI-ban vagy a környezeti erőforrások és a hely fontossága az Age of Empiresben stb.)

Használjon fogalomtérképezést az összetett ötletek és azok mintáinak és kapcsolatainak bemutatására.

Related Posts